Od ledna Žďár nad Sázavou zakazuje reklamy, cílem je regulace, ne pokuty
Od 1. ledna 2025 začne ve Žďáře nad Sázavou platit nové nařízení, které má výrazně omezit reklamu ve veřejném prostoru. Podle dokumentu by se mělo jednat o zákaz reklamních poutačů, plakátů, polepů, plachet nebo i neadresně šířených letáků.
Přesto reklamy z města nezmizí zcela. Jak vysvětluje starosta Martin Mrkos (STAN), cílem je spíše regulace než absolutní zákaz. „Nařízení má sloužit jako nástroj pro jednání, zejména při revitalizacích veřejných prostranství,“ řekl starosta. Přísnější aplikace pravidel se tak očekává zejména v lokalitách, kde dojde k zásadním úpravám, jako je plánovaná modernizace východní strany náměstí Republiky.
Radnice navíc podnikatele motivuje finančně. Od roku 2021 přispívá na označení provozoven v souladu s městským grafickým manuálem. Touto formou bylo podpořeno již 30 projektů, přičemž další podnikatelé mohou o dotace žádat.
Podobné iniciativy najdeme i v dalších městech. V Pelhřimově letos město poprvé finančně podpořilo tři podnikatele, kteří upravili výlohy dle manuálu. V Třebíči jsou pravidla přísnější nejen na výlohy, ale také na předzahrádky. „Pokud by podmínky nebyly dodrženy, upozorníme podnikatele, že by například v případě předzahrádek nemusel znovu dostat možnost záboru prostranství,“ uvedla mluvčí města Irini Martakidisová. Zatím však žádný takový případ řešit nemuseli.
Související
-
Žďár nad Sázavou bojuje proti vizuálnímu smogu
Vedení Žďáru nad Sázavou nechce takzvaný vizuální smog v ulicích. Ve veřejném prostoru zakáže reklamu, která nebude v souladu s městským manuálem.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Motoristé na svém kongresu udělali z Turka čestného prezidenta. Havlíček naznačil spolupráci s ANO
-
ONLINE: Trump, Macron a Zelenskyj se v Paříži sešli ke třístranným rozhovorům
-
Ekonom: Německý motor Evropy zaspal nástup elektromobility. Český automotive zatím jede dobře
-
Meta chce podmořský kabel za 10 miliard dolarů. ‚Je to nejbezpečnější infrastruktura,‘ myslí si Koubský