Obyvatelé Havlíčkova Brodu se konečně dočkají obchvatu
Havlíčkův Brod přes dvacet let usiluje o obchvat. Až současná vláda mu dala zelenou. Zaručuje to dokument, který schválilo ministerstvo dopravy. Město odklon dopravy nutně potřebuje - kvůli bezpečnosti řidičů a chodců, a také kvůli porušování hygienických norem.
Havlíčkův Brod je jedním z dopravně nejzatíženějších měst v České republice. Kříží se tam dvě hlavní silnice - I/34, která spojuje směr od Humpolce na Pardubice. A další I/ 38 směrem do Jihlavy a na Kolín.
Hlavním tahem, který vede přes centrum města denně projíždí přes 30 tisíc aut. Podél rušného tahu chodí každý den tisíce lidí a výjimkou nejsou ani tragické nehody. O obchvat město usiluje přes dvacet let, nyní pro něj vzniká geometrický plán a následovat budou výkupy pozemků od desítek vlastníků.
Obchvat město obkrouží jihovýchodním směrem a napojí se tak na stávající severovýchodní obchvat. Začátek bude v oblasti motorestu Selská jizba, kde vznikne velká kruhová křižovatka, dále bude směrem na západ pokračovat ke křižovatce v průmyslové zóně Baštínov.
Pak obchvat povede přes železnici a řeku Šlapanku k Termesivům. Tam stavba opět protne železnici a povede ke stávající kruhové křižovatce při výjezdu na Pardubice. Celá trasa je dlouhá zhruba čtyři a půl kilometru.
Stavba je velmi technicky náročná - kříží železnici, řeky, potoky a místní silnice. Podle plánů se s jeho stavbou začne za tři roky a dokončený by měl být v roce 2020. Stát bude více než 1,6 miliard korun.
Zvětšit mapu
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ruští úředníci utíkají z okupovaných území Ukrajiny. Kremlem slibovaný kariérní růst se nekoná
-
Zdravotnictví už nyní částečně selhává. ‚Nemůžeme mít každé čtyři roky novou reformu,‘ říká náměstek
-
Na americké univerzity se pozvolna vracejí 60. léta. Protesty mohou ovlivnit volby, soudí Klvaňa
-
Rusko využilo ‚dělostřeleckého sucha‘ a škody na frontě budou cítit několik měsíců, píší média