Některé děti si výuku přes videa oblíbily více než školu, říká jihlavská učitelka

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Díky koronaviru se výuka ze škol přesunula do domácího prostředí

Učitelé se po dlouhé pauze vrátili zpátky do škol, nic ale není jako dřív. Pracuje se hlavně s interaktivní tabulí a aktivit ve skupinách se dětí dočkají málokdy. 

„Omezila jsem kontaktní činnosti na minimum a víceméně děláme činnosti v lavicích a individuálně na interaktivní tabuli. A zaměřuji se hlavně na pomalejší tempo a procvičování, vysvětlování. Ale samozřejmě jdeme dál s látkou, ale děti získaly podvědomí, co se v pátém ročníku probírá.“

Jihlavská učitelka prvního stupně základní školy Edita Musilová si na nový způsob výuky stále zvyká. Koronavirus jí naboural zažitý způsob práce. A ještě při tom musí myslet na všudypřítomnou roušku. Tu si podle nových opatření nasazuje vždy, když opustí třídu, ve které teď momentálně učí jen 15 dětí.

Online výuka

Pro ty ostatní, které do školy nepřišly, navíc musí stále připravovat výuku online. „Děti, které nechtěly přijít do školy, rodiče je nepřihlásili z nějakého důvodu, tak tam probíhá samozřejmě distanční výuka dál. Nastavené je to tak, aby co se probírá ve škole, měly děti i doma.“

Učení z pohodlí domova se Editě Musilové sice zalíbilo, cítí ale, že mnohdy je osobní kontakt k vysvětlení látky přece jen vhodnější. „Musím říct, že to má svoje kouzlo, protože po dlouhé době je člověk v klidu, není uprostřed hektické a velmi rušné atmosféry. Ale samozřejmě ten osobní kontakt, to vysvětlení určitě dětem chybělo.“

Na druhou stranu ale připouští, že někteří žáci vyučování přes počítačovou obrazovku upřednostňují. „Já bych řekla, že v této době mnoho dětí poznalo, který způsob výuky jim vyhovuje víc. Jestli individuální přístup nebo výuka v kolektivu. A to by musely zodpovědět děti, protože tam určitě by ji některé preferovaly.“

Spustit audio
autoři: Lucie Čachotská , mik

Související