Firmy pracující na modernizaci nejdelšího úseku dálnice D1 neplní plán prací. ŘSD jim chce zablokovat finanční jistiny

13. červenec 2018
D1.jpg

Modernizaci dálnice na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem provázejí komplikace.

Podle Ředitelství silnic a dálnic plní dodavatelské konsorcium tří firem plánovaný harmonogram prací jen na šedesát pět procent. Termín dokončení je proto nejistý. Vše mělo být přitom hotové v dubnu 2020.

Termín modernizace se nepodaří dodržet – mluvčí ŘSD

„No já tady jezdím tak jednou za dva dny a je to fakt strašný. Sem tam nějakej dělník a je to hrůza, je to docela otravný a nebaví mě to,“ komentuje situaci na staveništi paní Hanka z Jihlavy, která si bude muset nervy při průjezdu dálnice okolo Humpolce obrnit ještě o něco déle. Mluvčí ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl přiznal, že termín dokončení modernizace se nepodaří dodržet. Na vině je prý dodavatel. „Velmi dramaticky zanedbává nastavený a zasmluvněný harmonogram. To znamená jednoduše, lidsky, nepracuje tak, jak má.“

Nic se neděje, jen drobné komplikace – tvrdí firma

Stavbu má na starosti sdružení české, italské a kazašské firmy. V jeho čele stojí společnost Geosan. Ta tvrdí, že vše je v pořádku. Od 12. června prý jen pozastavila práce na kanalizaci ve středovém pásu kvůli komplikacím s technologií. S tím však ŘSD nesouhlasí. Práci monitoruje od dubna. „Sedmadvacátého května letošního roku podle naší kontroly tady bylo odpracováno ten den pouhých 16 procent prací, které tady měly ten den proběhnout,“ namítá Rýdl.

Ředitelství silnic a dálnic říká, že dodavatel plní plán jen na 65 procent. Chce proto zablokovat jeho složené jistiny a nevylučuje ani rozvázání smlouvy.