Zájem o brigády je na Hradecku obrovský, volná místa však nestačí

24. září 2010

Zájem o prázdninové brigády je mezi studenty v Královéhradeckém kraji obrovský. Nabídka míst na léto je však zatím velmi omezená, protože firmy začnou volná místa přes personální agentury nabízet až ve druhé polovině června. Vyplynulo to z ankety ČTK mezi personálními agenturami v kraji. "Zájem studentů je velký. Denně se na práci ptá několik desítek lidí," řekla manažerka hradecké pobočky agentury Index Plus Lenka Bednářová. Studenti podle ní najdou práci zejména v obchodních domech při doplňování zboží, jako telefonní operátoři a u stavebních firem. Hodinové výdělky se pohybují v rozmezí od 40 do 60 korun.

Zhruba 20 až 30 uchazečů o práci se denně hlásí i agentuře Manpower. "Nabídka volných míst je zatím omezená. Vše se rozběhne začátkem července, kdy začnou dovolené a firmy budou shánět brigádníky," řekla Martina Sedláková z Manpower. Dodala, že největší šanci získat práci budou mít zájemci, kteří se zaregistrují již nyní.
Někteří studenti hledají brigádu, při níž by mohli získat praxi ke studovanému oboru. "Takových je ale málo, většina studentů bere jednoduchou manuální práci," řekla Sedláková. Nejvyšší výdělky mohou podle ní čekat pracovníci v telefonických centrech, kde se vyžaduje znalost cizích jazyků. Mzda tam činí 80 korun na hodinu.
Největším zaměstnavatelem brigádníků v kraji je Zemědělské družstvo Dolany na Náchodsku, které si na sklizeň ovoce přes prázdniny najímá několik stovek lidí. "Zhruba od poloviny července do začátku srpna budeme na sklizeň višní potřebovat 250 až 300 lidí," řekl ČTK vedoucí ovocnářského závodu družstva Jiří Fišer.
Od poloviny září družstvo potřebuje asi 200 lidí na sklizeň jablek. Protože studenti jsou již ve škole, zajišťuje si družstvo sklizeň jablek vlastními lidmi, důchodci a pracovníky ze Slovenska.
Brigádníky v letní sezoně tradičně nabírá Pivovar Náchod, který je největším výrobcem pěnivého moku v Hradeckém kraji. "Každoročně přijímáme do výroby do deseti lidí. Musí jim být více než 18 let a pracují u nás nejméně jeden celý měsíc," řekl ČTK vedoucí marketingu pivovaru František Meduna. Odměna se podle něj pohybuje na úrovni minimální mzdy. "Samozřejmě při kvalitním plnění úkolů mohou jejich vedoucí rozhodnout o další odměně," dodal Meduna.

Logo
Spustit audio