Školští experti: Známka dětem nic neříká

27. červen 2012
Zprávy z

Čeští učitelé by se měli více soustředit na hodnocení žáků. Podle expertů organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj je zapotřebí dát dětem i rodičům více zpětné vazby.

Známka na vysvědčení i v žákovské knížce neříká jasně, co má žák dělat, aby se jeho školní výsledky zlepšily. Ani to, v čem naopak vyniká. Tvrdí to experti ze světové organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj. Zpětnou vazbu by proto děti měly dostat při každé zkoušce nebo testu. Odborníci už ale neříkají jakou formou. Některé školy jako jednu z možností vidí slovní hodnocení žáků.

K ústnímu hodnocení se přiklání i jihlavská učitelka Pavla Lupačová. "S dětmi si o známkách povídáme v průběhu celého roku. Protože se ale blíží vysvědčení, mluvím s žáky ještě před uzavřením známek o tom, v čem jsou dobré nebo v čem by mohly přidat. Jestli vůbec vědí, proč mají na vysvědčení třeba dvojku z češtiny. Děláme si takové dětské rodičovské sdružení," řekla s úsměvem pedagožka.
Podle školských expertů české děti potřebují takové hodnocení, které jim přesně řekne, v čem jsou dobré a kde by měly naopak zabrat.


autor: Lucie Maxová
Spustit audio