Pivovary na Vysočině jsou častým cílem turistů, láká je hlavně degustace

22. leden 2014

Pivovary Vysočiny stále více patří mezi cíle turistů. Seznámení s výrobou piva nabízí jak malé, tak velké pivovary, například do pivovaru Bernard jich přijelo přes osm tisíc. Zájemců je někde i víc než volných míst v prohlídkách.

„Za loňský rok máme v databázi 8072 návštěvníků. Na návštěvu chodí skupinky tak 15 až 20 lidí. Tak nám z toho vychází asi 380 exkurzí za loňský rok,“ říká Zdeněk Mikolášek z pivovaru Bernard z Humpolce.

Zájem návštěvníků potvrzuje i pivovar v Jihlavě. „Exkurze probíhají téměř denně, to znamená i o víkendu. Poslední dobou ta tendence neustále vzrůstá,“ potvrzuje Eva Vařejčková z pivovaru Ježek.

Pozornosti se těší i malé pivovary. Ty nabízející více možností a stylů prohlídek.

  • O zájmu turistů o prohlídky pivovarů a především o degustace piva natáčel na Vysočině reportér Petr Palovčík
    " style="">
    O zájmu turistů o prohlídky pivovarů a především o degustace piva natáčel na Vysočině reportér Petr Palovčík
    " style="">
    O zájmu turistů o prohlídky pivovarů a především o degustace piva natáčel na Vysočině reportér Petr Palovčík
0:00
/
0:00

„Zájem o ty méně náročné záležitosti jako degustace či gastronomické akce se zvyšuje. My jsme museli ty naše produkty i trošku zdražit, protože jsme museli čelit velkému zájmu a to nás vyčerpávalo,“ vysvětluje Miroslav Tomanec z Radničního pivovaru v Jihlavě.

Nejvíc ale návštěvníky láká právě ochutnávka piva. „Největší zájem je o tu degustaci. Mnohdy jsou návštěvníci už netrpěliví o té prohlídce a hned by přistoupili k degustaci. Chtějí ochutnat to místní pivo, protože je jiné než z velkých pivovarů,“ říká Lenka Vacková z pivovaru Želiv.

Ochutnávky jsou samozřejmostí, stejně jako skutečné poznání klasické výroby piva.

„My se skutečně snažíme, aby ten návštěvník toho pivovaru měl ty emoce z výroby piva. Že to není jen nějaké návštěvnické centrum, kde vidí jenom nějaký ten dokumentární film,“ doplňuje Zdeněk Mikulášek.

Sládek roku 2012 Jan Martinka

Například v Radničním pivovaru si mohou zájemci vyzkoušet výrobu piva i na vlastní kůži.

„Jedním ze speciálních projektů je „Jeden den sládkem", kdy ten účastník je za nějakých dvanáct hodin účasten celému tomu procesu vaření,“ uvádí Miroslav Tomanec.

Vstupné za tradiční prohlídky se pohybují v kolem stokoruny.

autor: Petr Palovčík