Na D1 u Velké Bíteše se opět naplno pracuje. ŘSD podepsalo se stavbaři dohodu

16. říjen 2013

Řidiči na dálnici D1 by měli opět vidět u Velké Bíteše plné pracovní nasazení. Z náročného jednání Ředitelství silnic a dálnic se stavebním sdružením OHL ŽS Alpine Bau vzešla písemná dohoda, že cena za vícepráce kvůli nekvalitnímu podloží nepřekročí 10 milionů korun.

Podobným výsledkem skončilo už srpnové jednání obou stran, tenkrát je ale rozdíl v tom, že OHL ŽS stvrdilo dohodu písemně.

„Tu bych označil jak po stránce technické, tak po stránce finanční jako uzavřenou. Nevidím žádný důvod, proč by se tam nemohlo pokračovat dál,“ věří Jan Kroupa, který má na ŘSD modernizaci D1 na starosti.

Technické řešení nízké únosnosti podloží podle něj vychází ze srpnové dohody, dva měsíce se ale řešily detaily takzvané technické realizace stavby, bez které není možné pokračovat. O kolik přesně se modernizace prodraží, bude jasné až po odečtu takzvaných méněprací.

Vícepráce by ale neměly překročit 10 milionů korun, přičemž už v srpnu ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák tvrdil, že pokud k jakémukoli navýšení dojde, tak vždy musí být znám viník. „A to zatím nevíme,“ řekl tehdy Žák.

Mezi Velkou Bíteší a Lhotkou by měli řidiči vidět víc dělníků i strojů už dnes.

„Oproti létu tady stavební techniky opravdu přibylo. Viděl jsem nespočet bagrů, parní válce i nákladní auta, ale dělníci nikde. Potkal jsem pouze dva muže ve žlutých vestách, kteří něco přeměřovali nivelačním přístrojem. Zřejmě byli všichni na obědě,“ řekl ve vysílání Radiožurnálu krátce po 13. hodině reportér Michal Malý.

Pokud se teď nezačne naplno rozšiřovat dálnice o 75 centimetrů, nedá se oprava do zimy stihnout.

„Stavbaři tvrdí, že přišli s úplně novým technickým postupem. To by mělo práce na stavbě zrychlit, takže by měli dohnat skluz, který přes léto nabrali. Na začátku prosince chtějí mít hotovou alespoň provizorní opravu. Potom práce přeruší a znovu začnou na jaře roku 2014,“ dodává Malý.

autor: evk
Spustit audio