Jsou to zranitelní klienti. Energetická firma objíždí města a nabízí většinou starším lidem rady

12. leden 2022 06:00

V režimu dodavatele poslední instance (DPI) zůstávají tisíce domácností. Energetici se sice snaží tyto klienty aktivně oslovovat, v některých případech se jim to ale nedaří.

Také proto energetické společnosti hledají jiné cesty, jak se k odběratelům dostat. Děje se tak po podzimním krachu společnosti Bohemia Energy a dalších menších firem. Velké společnosti se proto dohodly s radnicemi menších měst a vysílají tam své zástupce, aby lidem na místě poradili, jak na to.

Nové Město na Moravě

„Byli tady zatím dva zákazníci, jedna paní přišla jenom s obecným dotazem, v jakém stavu je rozpracovaná smlouva, a pak tu byl pán, který šel proto, aby si rovnou sjednal smlouvu.“ Zástupce společnosti EON Tomáš Nepraš sedí u stolu v malé místnosti na radnici v Novém městě na Moravě.

Na židli před ním se střídají lidé, kteří přicházejí s dotazem nejen na možný přechod z režimu DPI. „Já jsem se chtěl zeptat, jestli přijímají, protože já nespadám do té instance. Jestli přijímají mimo to, chci totiž změnit dodavatele,“ vysvětluje důvod své návštěvy pan Smejkal, který zrovna vyšel na chodbu. Tam se míjí se seniorkou, která se už poradit byla, uvedla ale špatné osobní údaje, a proto se vrátila.

Abychom dali radu…

Podle mluvčího společnosti EON Romana Šperňáka si společnost vybrala Nové Město na Moravě, protože je tam skoro stovka klientů v režimu DPI po krahcu jejich původního dodavatele.

„My jsme se rozhodli, že společně s municipalitami budeme objíždět menší města, kde evidujeme větší počet klientů v režimu DPI, abychom jim pomohli se zorientovat, dali jim radu, co a jak mají dělat.“

EON už takto navštívil třeba Třeboň, Hustopeče nebo Boskovice a podle Šperňáka přišly desítky lidí, povětšinou senioři. „Jsou tzv. zranitelní klienti, jsou to lidé staršího věku, jsou to lidé, kteří si nejsou schopni sjednat online tu smlouvu.“

Poradenství klientům v Novém Městě na Moravě nabídli také pracovníci úřadu práce. Na ty se lidé mohli obracet s dotazy na možnou finanční podporu v souvislosti s platbami za energie.

autoři: Patrik Salát , mik
Spustit audio

Související