Ještě větší rozdíly mezi dobrými a slabými žáky. Učitelé hodnotí úroveň dětí po distanční výuce

4. červen 2021 07:00

Pomyslné nůžky mezi dobrými a slabšími žáky se ještě víc rozevřely. Tak hodnotí řada učitelů po několika týdnech znalosti dětí, které se vrátily z distanční výuky.

Do letních prázdnin zbývá necelý měsíc. Učitelé mají poslední týdny na to, aby rozhodli o tom, jaké známky dají dětem na vysvědčení.

Jejich letošní rozhodování bude ale mnohem složitější než v předchozích letech. Děti se z dlouhodobé distanční výuky vrátily s různými znalostmi.

Hodně písemek, testů

„Měli jsme hodně písemek, testů, abychom to všechno dohnali.“ Žačka páté třídy Markéta z Třebíče vzpomíná u stolu, kolem kterého se sešla celá rodina, jak probíhal její návrat do školní lavice.

Při první várce testů, která přišla hned první týden, se jinak výborná žačka necítila nejjistěji. „Probírali jsme to, ale na té online výuce to nikdy není takové, jako ve škole. Ty úplně první písemky moc dobrý nebyly.“

Tercie na gymnáziu

Naproti u stolu sedí starší sestra Magdalena, která chodí do tercie na gymnáziu. Tam byl návrat pozvolnější.

„První den jsme se vůbec neučili, teď už ale taky začneme psát písemky. Některé věci jsme si zopakovali, docela dobře se námi s těmi učiteli komunikuje.“

Opravdu se to rozevřelo…

Zkušenosti svých dcer bedlivě poslouchá i jejich matka Marcela, která je sama učitelkou na prvním stupni základní školy. „Co se vědomostí týká, tak tam se to opravdu rozevřelo. Některé děti, které měly doma skvělou podporu, tak naopak ještě vystřelily, děti bez podpory ale padly. Je to těžší pro nás učitele to tak nějak zkoordinovat, aby to šlo zase dohromady.“

Tyto poznatky potvrzuje i anketa, kterou si udělala Asociace ředitelů základních škol. „Celkově je to o něco horší, z našeho pohled to ale není žádná tragédie, znalosti jsou, jako by se učily prezenčně v o něco horší škole,“ prohlásil prezident asociace Michael Černý.

Nejméně nedostatků Černý vidí v matematice a českém jazyku, tedy v předmětech, kterým se školy v distanční výuce věnovaly nejvíce. Horší je to pak v ostatních předmětech.

autoři: František Jirků , mik
Spustit audio

Související