Elektronické objednávání pacientů za statisíce někteří lékaři v jihlavské nemocnici ignorují

2. červenec 2012
Zprávy z

Lékař v jihlavské nemocnici neošetřil pacienta, který se objednal přes takzvanou E@mbulanci. Zatímco manželka pacienta Jitka Šajtarová podala stížnost na krajský úřad, doktor Petr Cvrček, který jejího nemocného manžela odmítl, se brání.

Na krajském úřadě řeší stížnost na elektronické objednávání do jihlavské nemocnice. Takzvaná E@mbulance pacientům umožňuje objednat se přes počítat k lékaři na konkrétní hodinu a ušetřit tak čas strávený v čekárně. Jitku Šajtarovou ze Štok na Havlíčkobrodsku, která svého nemocného manžela takto objednala, ale čekalo po příjezdu do jihlavské nemocnice nepříjemné překvapení. Lékař jí totiž oznámil, že jejího muže neošetří. "Vůbec nezohlednili, že manžel je invalidní a má další zdravotní problémy. Nabídli nám termín až na 8. srpna, což je dost vzdálený termín při jeho bolestech a potížích. Navíc jsme do jihlavské nemocnice jeli v hrozném horku dvacet kilometrů a cesta pro manžela byla hodně náročná," postěžovala si žena.

Lékař Petr Cvrček se ale brání a tvrdí, že byl v časové tísni. "Pospíchal jsem na oddělení ARO, kde umírali dva pacienti. Vysvětloval jsem to tak i doprovodu nemocného muže. Řešil jsem velké etické dilema a nakonec jsem se rozhodl, tak jak jsem se rozhodl. Když si to přemítám zpětně, asi bych se znovu rozhodl stejně," řekl Regionu doktor z ambulance bolesti s tím, že elektronické objednávání nemá v jejich ambulanci smysl. "Nikdy nemůžeme slíbit, že objednaný pacient půjde na řadu v čas, na který se objednal," doplnil.
Na to, zda má E@mbulance v nemocnici tedy nějaký smysl, se dnes budeme ptát hejtmana kraje Vysočina Jiřího Běhounka v Událostech Regionu krátce po 13. hodině. Právě pod kraj totiž nemocnice spadá a právě kraj byl tím, kdo elektronické objednávání z poloviny zaplatill.


autor: Lucie Maxová
Spustit audio