Digitální detox, úklid a minimalismus. Moderní technologie ovlivňují naše zdraví psychické i fyzické

Mgr. Tomáš Hamberger a téma: vliv digitálních technologií na naše zdraví
Co si pod pojmy digitální detox, digitální úklid a digitální minimalismus můžeme představit a je vůbec potřeba chránit se před vlivem technologií na lidské zdraví?
Mgr. Tomáš Hamberger hovoří v naší radioporadně na téma: digitální technologie a jejich vliv na naše zdraví.
Mgr. Tomáš Hamberger
pedagog, lektor, zakladatel projektu Digitální pohotovost 4.0, člen Klubu aktivních ve vzdělávání. V současnosti působí jako poradce náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro oblast digitalizace a inovací a technického vzdělávání a jako poradce předsedy vlády ČR pro oblast školství.
Moderní digitální technologie ovlivňují naše zdraví psychické, ale i fyzické. Hrbíme se, ohybáme; vliv má samozřejmě také světlo a záření. Jaká je prevence a rizikové chování?
Čtěte také
Jak poznáme, že si náš potomek vypěstoval závislost na internetu nebo na počítačových hrách? U spousty dětí je to na hraně, jak tedy využívání technologií regulovat a kde hledat odbornou pomoc?
Kontrolujete každých 15 minut aktualizace na sociálních sítích a mobil neodkládáte, ani když jdete na záchod? Pak zbystřete. Právě vám totiž hrozí zcela nová civilizační choroba - digitální obezita.
O nebezpečích, která vyplývají z obezity klasické, se mluví často a hodně. Obezita digitální, která spočívá v závislosti na moderních informačních technologiích, je naproti tomu fenoménem docela novým - a přitom je téměř stejně nebezpečná jako silná nadváha.
Selfitida a myšitida. Máme se bát nových nemocí nebo jde pouze o hoax?
Celou radioporadnu s Mgr. Tomášem Hambergerem si můžete poslechnout v našem audio-archivu:
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.