Bystřice skupuje domény, bojuje ale s překupníky

12. květen 2011

Bystřice nad Pernštejnem začala hromadně skupovat internetové domény. Slibuje si od toho příliv dalších turistů, kteří tak město na webu lépe najdou.

Město chce investovat do domén, které obsahují slovo Bystřice, Bystřicko a také EDEN, což je značka, kterou město získalo po výhře v soutěži o vyhlášený turistický region. "Zjistili jsme, že slovo EDEN celosvětově ročně vyhledává 6 milionů lidí," mluví o velkém potenciálu starosta Karel Pačiska.Podle průzkumu, který si nechala radnice zpracovat, se navíc o městě dozvědělo přes web jen 30 procent turistů, zatímco republikový průměr je 70. Bystřičtí přitom dlouho řeší, jak návštěvníky přilákat.
Protože ale město začalo s nákupem domén pozdě, lukrativní názvy už drží překupníci. Třeba za bnp.cz žádají 60 tisíc, zlobí se starosta Karel Pačiska. "Zatím vyjednáváme. Desítky tisíc do toho ale nedáme, uvažovat by se dalo o ceně do deseti tisíc," říká s tím, že běžná doména s příponou .cz stojí pouhých 200 korun. "Snažíme se nakupovat co nejlevněji, v první fázi investujeme do patnácti domén asi tři tisíce korun."


autor: Daniel Burda
Spustit audio