Bystřice skupuje domény, bojuje ale s překupníky
Bystřice nad Pernštejnem začala hromadně skupovat internetové domény. Slibuje si od toho příliv dalších turistů, kteří tak město na webu lépe najdou.
Město chce investovat do domén, které obsahují slovo Bystřice, Bystřicko a také EDEN, což je značka, kterou město získalo po výhře v soutěži o vyhlášený turistický region. "Zjistili jsme, že slovo EDEN celosvětově ročně vyhledává 6 milionů lidí," mluví o velkém potenciálu starosta Karel Pačiska.Podle průzkumu, který si nechala radnice zpracovat, se navíc o městě dozvědělo přes web jen 30 procent turistů, zatímco republikový průměr je 70. Bystřičtí přitom dlouho řeší, jak návštěvníky přilákat.
Protože ale město začalo s nákupem domén pozdě, lukrativní názvy už drží překupníci. Třeba za bnp.cz žádají 60 tisíc, zlobí se starosta Karel Pačiska. "Zatím vyjednáváme. Desítky tisíc do toho ale nedáme, uvažovat by se dalo o ceně do deseti tisíc," říká s tím, že běžná doména s příponou .cz stojí pouhých 200 korun. "Snažíme se nakupovat co nejlevněji, v první fázi investujeme do patnácti domén asi tři tisíce korun."
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Téměř 134 milionů korun na účtech. Policie prošetřuje výdělky léčitele a vůdce kutnohorské sekty
-
Energetika je strategie. Konec fosilních paliv změní strukturu moci, říká náměstkyně norského ministra
-
Migrace Čechy pálí, všímá si novinářka. V paktu jsou podle ní kvóty i výjimka
-
‚Otepluje se a přitom nám mrznou stromy.‘ Na výkyvy teplot si musíme zvykat, říká Hruška z Akademie věd