Budou se české dálnice opravovat i v noci?

12. březen 2015

Osvětlené uzavírky a v nich třeba i ve dvě v noci pracující dělníci. Tak takový obrázek by už při opravách našich dálnic neměl být výjimkou. Ministr dopravy Dan Ťok za Hnutí ANO chce, aby firmy daleko více pracovaly v noci a dopravní omezení bylo co nejkratší.

Potkat pracující dělníky při noční jízdě dálnicí je zážitek zatím spíše výjimečný, o to víc si ho řidiči třeba z D1 pamatují. „Ano, pracovali i v noci, jezdila tam nákladní auta a bagry.“ Noční betonáž vozovky jsme mohli zažít třeba na Pražském okruhu anebo při opravách dálnice D1 u Průhonic nebo u Vyškova. Jenže: „Ředitelství silnic a dálnic svým dodavatelům práci v noci přímo nezakazuje, ale zatím ani nepřikazuje,“ vysvětluje Jan Rýdl z ŘSD, podle kterého je rozhodují konečný termín dokončení opravy.

Čtěte také

„Práci v noci mohou využít, když se dostávají do časového skluzu, nicméně je třeba brát ohled na eventuální zákaz kvůli překračování limitů hlučnosti,“ říká Rýdl. Ministr dopravy za Hnutí ANO Dan Ťok chce ale opravy zkrátit na minimum a noční práce by podle něj měly být součástí smluv. „Rád bych, aby se většina oprav dělala v noci anebo třeba o víkendech, kdy řidiči nejezdí. Tak hold silničáři budou pracovat,“ konstatuje Dan Ťok.

V noci to nejde vždy

Dosavadní modernizace dálnice D1 ukázala, že stavbaři jsou toho schopni. Otázka je, o kolik by se noční prací oprava prodražila. Podle předsedy Sdružení pro výstavbu silnic Petra Svobody se to nedá přesně říct. „V Anglii srovnávali spočítané ztráty způsobené prodloužením uzavírky. U nás nic takového spočítaného nemáme a nemáme data. Z toho těžko usuzovat.“ A také to bude řešit pracovní skupina odborníků z ministerstva i stavebních firem, protože ne všechny stavební práce se dají dělat i v noci.

autor: evk
Spustit audio