200 billboardů kolem dálnice na Vysočině musí pryč. Do konce týdne
Kolem dálnice D1 v úseku přes Vysočinu je 200 billboardů a reklamních cedulí. Spočítali je reportéři Českého rozhlasu. Podle platného zákona musí do konce týdne pryč, výjimku mají pouze ty plochy, které jsou od komunikace vzdálené nejméně čtvrt kilometru. Ředitelství silnic a dálnic, aby poutače odstranili sami provozovatelé reklamy.
České dálnice už nebudou lemovat reklamní cedule a billboardy. Na konci srpna skončí zákonná pětiletá lhůta, do které musí být odstraněny. Zůstat mohou jen ty, které jsou od dálnice vzdálené 250 metrů a více.
„Pomůže to, když jedete, jsou nějaké restaurace, hodí se to,“ řekl Českému rozhlasu slovenský řidič kamionu Jozef Hurtok. Pravidelně křižuje Evropu od východu na západ.
Zbytečně to tam zabírá louky, kdyby byl jeden na pět kilometrů, stačilo by to,“ myslí si řidič osobního auta Václav Pilař.
Odstranění billboardů se pochopitelně týká i samotných inzerentů, kteří si od majitelů reklamních ploch kupují prostor. Jedním z největších inzerentů na Vysočině je pivovar Bernard. „Budeme se muset s tou situací vyrovnat. Jdeme-li do reklamy, tak vždycky musíme mít jasno, jak to bude na toho cílového zákazníka fungovat. Nedá se povědět, že místo billboardů budeme používat rádio nebo něco jiného,“ řekl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Musíme postupovat rychle.‘ USA v dodávkách zbraní naráží na problémy, dorazit můžou až na konci roku
-
Rusko umístilo Zelenského na seznam hledaných osob. Kyjev to označil za ‚důkaz zoufalství‘
-
Starostou Londýna bude nadále labourista Sadiq Khan. Mandát jako první obhájil potřetí v řadě
-
Kauza manipulace nemocničních zakázek: bývalý šéf Krajské zdravotní Malý už není ve vazbě