Fenomén našeho grafického designu? Tvorba písma. Obor tu kvete, české fonty si kupují i americké weby, říká Klára Kvízová
Mezi klienty grafické designérky Kláry Kvízové patří strahovští premonstráti a spolupráce s nimi je pro ni inspirativní i díky jejich pojetí času: 900 let nic neznamená. Čas byl naopak jedním z nepřátel při tvorbě magazínu Živel, který od diplomního projektu na UMPRUM upravovala dalších sedmnáct let. Proč je dnes Teigeho Revue Devětsilu spíš kronika doby než živý inspirační zdroj? V čem může mladým umělcům pomoci projekt Nebojsa!? Ve Vizitce se ptal Ondřej Cihlář.
Související
-
Na hrobu chci mít nápis Rovnal loga, říká designér Bohdan Heblík
Filmový plakát je v současné době maximálně svobodné médium, přesto se z něj pod tlakem marketingu stal pouhý nosič sponzorských log a tváří herců.
-
Grafický design jako tvůrce české národní identity. A oboje jako téma nového cyklu ČT
Jak pomáhá nebo škodí grafický design naší národní identitě? Jak moc je důležitý? A které osobnosti ho u nás i v cizině proslavily?
-
Co je vlastně design? Aktuální odpovědi nabízí kniha i praxe studia BRUT.TO
Kolik tváří má design? Může být magický nebo dokonce podvratný? Kdo se může podílet na podobě věcí, se kterými přicházíme každý den do kontaktu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.