Z Jihlavy na Brno jezdí z Jihlavy každou hodinu autobus. Cestující si na nové spoje zvykají

Hybridní autobus
Hybridní autobus

Vysočina rozšířila autobusové spojení mezi Jihlavou a Brnem. Autobusy jezdí každou hodiny a spoje se stanou součástí chystaného integrovaného systému dopravy.

„Ono je to pro mě teďka novinka, já to slyším poprvé, ale ono to jezdilo dost na prd, takže jestli to jezdí každou hodinu, tak je to jenom dobře.“ Fakt, že Kraj Vysočina platí od nového roku pravidelné hodinové spoje mezi Jihlavou a Brnem, překvapil studentku Kamilu Krajnarovou, čekající na jihlavském autobusovém nádraží.

Novinku prý využije na cestách do školy ve Zlíně. Výhodu by ale nový systém dopravy měl nabídnout i těm, kteří jezdí do moravské metropole jenom občas.

Častější spojení do jiných měst?

„Tak já občas jezdím na školení, takže je to docela dobrý,“ kvituje i Simona Zemková. Sama by ale uvítala častější dopravní spojení i do jiných měst.

„Ale do toho Brna se dostávalo i předtím docela dobře, když nebylo nic jiného, tak prostě třeba vlak, vždycky se to dalo nějak zkombinovat. Spíš si myslím, že by ty autobusy měly jezdit častěji třeba i do těch menších měst, protože to fakt problém se kolikrát někam dostat.“

Velké Meziříčí

Jenomže zatímco v Jihlavě si lidé musí zvykat jen na nové časy odjezdů, ve Velkém Meziříčí nově některé spoje už nezajíždějí na autobusové nádraží a zastavují jinde. A to se některým cestujícím nelíbí.

„Když jezdíme do práce, bylo nás teď více, tak jsme za prvé nevěděli, že to jede z autobusového nádraží a zjistili jsme, že nástup do práce a odchod z práce nám nepasuje na spoje. A prostě je to teď tak, že jedete tím spojem nejdražším, jezdili jsme spojem o 20 korun méně,“ stěžuje si paní čekající na autobus.

Ten do Velkého Meziříčí přijíždí o půl jedenácté a prakticky prázdný. Veze jen asi pět cestujících, na zastávce čekají další tři.

Více dopravních společností

Všechny nové spoje si mezi sebou rozdělilo několik dopravců. Vedle dominantního  ICOMu i žďárská společnost ZDAR a brněnský Tourbus, jak potvrdil jeho ředitel David Grund. „Jezdíme tu linku v rámci spolupráce s krajem, nějaké posuny tam byly a ten rozsah zajištění je de facto stejný.“

Vysočinské hejtmanství po testovacím období možná ještě některé spoje může upravit, nový systém ale příliš měnit nechce. Měl by se stát základem pro Integrovaný dopravní systém, který chce zprovoznit od příštího roku.

Spustit audio

Související