V Obratani uměli přesadit vagón na širší podvozek

12. prosinec 2014

V Obratani na Pelhřimovsku se setkávají koleje dvojí šíře. Končí tady úzkokolejka a vede tu i tradiční trať. Na pohled se může zdát, že na tomhle nádraží musí být pořádný zmatek. Opak je pravdou. Železničáři to mají dobře promyšlené.

V Obratani na Pelhřimovsku se setkávají koleje dvojí šíře. Končí tady úzkokolejka a vede tu i tradiční trať. Na pohled se může zdát, že na tomhle nádraží musí být pořádný zmatek. Opak je pravdou. Železničáři to mají dobře promyšlené.

Stejně jako v Čierné nad Tisou na hranicích s Ukrajinou tak museli i v Obratani přesazovat vagóny na různě široké podvozky. K tomu slouží speciální podvalová jáma. „Sem přijely vagóny, pod to zajel podval, a na tu nápravu širokého se to přitlouklo a sjelo to dolů,“ popisuje systém přesazování vagónů Antonín Štefl. Na nádraží v Obratani pracoval třicet čtyři let jako výpravčí.

Antonín Štefl také vzpomíná, že před lety jezdilo po kolejích mnohem víc nákladních vozů. „Před třiceti lety se tady nakládalo pře sto vagónů měsíčně. Na tu úzkou trať se překládalo šedesát vagónů měsíčně,“ vypočítává výpravčí. Posteskl si také, že vlakem jezdí mnohem méně lidí. Podle něj by pomohl lepší jízdní řád. Vlaky nenavazují a lidé místo aby hodinu čekali na vlak, jedou raději autobusem nebo autem.

Spustit audio