V Havlíčkově Brodě na nádraží skončila rekonstrukce nástupišť do vlaků
Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě skončila rekonstrukce dalších dvou nástupišť, která trvala od loňského roku.
První dvě nástupiště byla na tomto nádraží opravená před čtyřmi lety. Nynější práce se týkaly také přilehlých kolejí, v součtu stály přes 138 milionů korun bez daně. Státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na ně dostane evropskou dotaci.
Nejvýznamnější uzel Vysočiny
Havlíčkův Brod je nejvýznamnějším železničním uzlem na Vysočině. SŽDC tam nechalo nejdřív zrekonstruovat nejvytíženější nástupiště číslo dvě a tři. Pohodlnější nastupování do vlaků umožňují od podzimu 2015. Jak tehdy uvedla státní organizace, tato etapa obnovy stála 139 milionů, týkala se například i podchodu a informačního systému.
Rekonstrukce nástupišť číslo jedna a čtyři, včetně vybudování zastřešení a výtahů pro lidi se špatnou pohyblivostí, začala loni v srpnu. Zajišťovala ji stavební firma Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod. Součástí projektu byla podle SŽDC úprava pěti staničních kolejí, které teď umožňují klidnější jízdu vlaků, a také úpravy zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Zlepšení stavu posledního pátého nástupiště nádraží by podle dřívějších informací SŽDC mělo být součástí celkového zlepšení průjezdu uzlem Havlíčkův Brod. Podle údajů na webu SŽDC budou náklady na tuto stavbu v miliardách korun. Je plánovaná jako součást modernizace trati 250, po níž jezdí rychlíky přes Havlíčkův Brod mezi Brnem a Prahou.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kaderka nás měl za nepřátele a lháře. Kdo s námi mluvil, ten na to doplatil, popisuje reportér Janoušek
-
Paliativní péče a eutanázie jsou spojené nádoby. Zákon je však třeba nastavit přísně, říká senátorka
-
Máme potřebu hledat střední cestu a nevyčnívat, ale proč nebýt ambiciózní, říká ekonomka
-
Hokejisté Pardubic jsou krok od zisku trojefe pro mistra extraligy, v pátém zápase porazili Třinec 3:0