V Havlíčkově Brodě na nádraží opraví další dvě nástupiště
Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě opraví státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) další dvě nástupiště. První dvě nástupiště byla na tomto nádraží opravena před třemi lety.
Rekonstrukce dalších bude stát 109 milionů korun a potrvá do října 2019.
Zakázku dostalo sdružení firem Chládek & Tintěra Havlíčkův Brod a AŽD Praha. Letos budou stavaři pracovat na obnově čtvrtého nástupiště. Mimo provoz bude 93 dní, lidé budou využívat jiná nástupiště. „Nepředpokládá se výrazné omezení provozu ani dopad na cestující,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Obnova nástupiště číslo jedna začne zjara příštího roku. U něj se plánuje výluka dlouhá 103 dní. „Součástí rekonstrukce bude výměna železničního svršku a spodku, zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení,“ uvedla mluvčí.
Havlíčkův Brod je nejvýznamnější stanicí na trati mezi Kolínem a Brnem. První dvě její opravená nástupiště umožňují pohodlnější nastupování do vlaků od podzimu 2015. Součástí této investice za 139 milionů korun byla modernizace podchodu, informačního systému a stavba výtahů pro cestující. Stanice se takové rekonstrukce dočkala po půl století, uvedl po ukončení těchto prací přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan.
Zlepšení stavu posledního pátého nástupiště nádraží by mělo být součástí celkové modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod. Podle dřívějších údajů SŽDC jde o akci s náklady okolo 1,8 miliardy korun. Je to další plánová etapa modernizace trati 250 směřující z Brna do Prahy, jejímž cílem je rychlejší a bezpečnější provoz vlaků.
Na Havlíčkobrodsku stavaři od loňska pracují na osmikilometrovém úseku mezi Havlíčkovým Brodem a Okrouhlicí. Tato investice stojí 721 milionů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo