Tanec s dlažebními kostkami. Zaměstnanci žďárské firmy nacvičují vystoupení na festival
Zaměstnanci žďárské strojírenské firmy Tokoz začínají nacvičovat taneční představení. Vystoupí s ním na červencovém festivalu Korespondance přímo ve svém areálu.
Mezi lidmi, kteří budou nacvičovat pod vedením australského choreografa Jamese Batchelora, je také ukrajinská válečná uprchlice Olga.
Ukrajinka Olga
Olga v černém pracovním oděvu sleduje video, kde tanečníci mimo jiné přemísťují dlažební kostky. Má ho jako instruktáž. V polovině července bude právě v tomto představení vystupovat. „Fantastický tanec. To cítíš ne jako standardní tanec, ale cítíš, že to můžeš ukázat,“ přiznává, jak ji vystoupení oslovilo. Doma se v mládí věnovala standardním tancům.
Stojíme za kantýnou v areálu firmy TOKOZ, právě v místech, kde bude tančit s dlažebními kostkami. „Mám malé svaly,“ směje se nad svým bicepsem Olga. Vystupovat bude společně se svými českými kolegy.
Ukrajinka se pro vystoupení na festivalu rozhodla nejen kvůli své lásce k tanci. „Jsou to krásní lidé. Já chtěla dělat něco dobrého jako odpověď za tu dobrotu, co dělají pro mě.“
Do Česka přijela letos v březnu se sestrou, neteří a synovcem. Kdy se vrátí domů, netuší.
Související
-
Na festivalu Korespondance opět vystoupí seniorky z Vysočiny. Tentokrát s izraelskou choreografkou
Není důležité, jak jsme staří, jak vypadáme, nebo jestli se umíme dokonale hýbat, zatančit si může každý.
-
Marie Kinsky: Všichni mi říkali, ať neblbnu, když jsem...
Marie Kinsky se rozhodla taneční festival, který probíhal v Praze a v Brně, po čtyřech úspěšných ročnících přestěhovat do Žďáru nad Sázavou. Dala slovo a dodržela h...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Ponižování a duševní potíže. TikTok jako nástroj pro ‚slutshaming‘ žen a dívek na Balkáně