Stát letos pokročí v plánování další části obchvatu Havlíčkova Brodu

22. červen 2019 05:50

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce letos pokročit v plánování další části obchvatu Havlíčkova Brodu.

Vést má jihozápadním směrem mezi výpadovými silnicemi na Humpolec a na Jihlavu.

Havlíčkobrodští zastupitelé jednohlasně schválili pořízení potřebné změny územního plánu. Nová část trasy I. třídy by měla navázat na jihovýchodní segment obchvatu, který plánuje ŘSD začít stavět ve druhé polovině tohoto roku. Teď na něj vybírá dodavatele.

Rozhodnutí o jihozápadním segmentu zatím nepadlo

O stavbě jihozápadního obchvatu zatím rozhodnutí nepadlo. ŘSD během letoška vypracuje investiční záměr projektu, který předloží ministerstvu dopravy. Z jeho hodnocení vyplyne, jestli bude projektová příprava pokračovat, řekla ředitelka jihlavského ŘSD Marie Tesařová.

„Prvotním předpokladem je, aby to bylo v souladu s územně plánovací dokumentací,“ uvedla.

Trasa existuje

Havlíčkův Brod má zatím trasu zvažované další části obchvatu v územním plánu chráněnou územní rezervou. „Podklad řeší změnu z územní rezervy do návrhových ploch dopravní infrastruktury, aby tento jihozápadní segment obchvatu mohl být zpracováván,“ řekl místostarosta Libor Honzárek (TOP 09) zastupitelům.

Z Humpolce na Jihlavu

Varianty vedení obchvatu, který má propojit I/34 od Humpolce a I/38 od Jihlavy, představilo ŘSD dvě. Kratší trasa měřící 2,7 kilometru by ale nevyvedla dopravu z místní části Šmolovy. Vesnici by se vyhnul až obchvat dlouhý 4,5 kilometru. Zastupitel za opoziční KSČM Milan Plodík se zeptal, jestli by v usnesení neměla být zmíněná tato městem preferovaná varianta.

Podle Honzárka usnesení umožňuje obě varianty vedení obchvatu.

Na dlouho připravovanou stavbu 4,1 kilometru jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu dostalo ŘSD minulý týden dvě nabídky. Turecká firma Bergiz Insaat nabídla práce provést za 1,259 miliardy Kč, sdružení Strabag, M-Silnice a Porr za 1,598 miliardy Kč. Tato část obchvatu propojí výpadovou silnici I/34 na Žďár nad Sázavou a Pardubice a silnici I/38 na Jihlavu. Sloužit by mohla začít v roce 2022.

První severovýchodní obchvat dlouhý 2,6 kilometru městu slouží od roku 2003, k silnici I/34 vede od výpadovky na Kolín.

zdroj: ČTK
Spustit audio