Snídaňový koktejl nejen pro děti

Ráno bývá skoro každý den hektické – zvlášť pokud máte děti. Obléknout, umýt, učesat, nadělat svačinky a dohlédnout na to, aby se všechny nasnídaly.

Pokud se vám ale nedostává času jako mamince sedmi dětí Martině Sejkorové, můžete si od ní nechat poradit. Co děti ráno rychle a kvalitně nasytí?

1 – 2 lžíce ovesných vloček

čerstvé ovoce, jaké právě je

voda

bílý jogurt

chia (nebo jiná) semínka

„Snídaňový koktejl vznikl tak, že když ráno vypravuju děti do školky, tak věčně nestíháme. A aby dostaly něco do žaludku a nešly úplně hladové, protože potřebují tekutiny i nějaké sacharidy, tak jim v rychlosti udělám koktejl. Příprava je úplně jednoduchá. Stačí mít smoothie mixér a do toho se dá trocha vloček, čerstvé ovoce – banán, jahody, i jablíčko se dá rozmixovat, trocha vody, aby měl koktejl tekutou konzistenci. Někdo dává mléko, ale já mám ráda jogurt, aby v něm byly živé kultury. Dají se přidat chia semínka nebo cokoli jiného. Rozmixujeme a z hrníčku nebo lahve se dá koktejl pít cestou do školky. Pěkně zasytí a po ránu nastartuje metabolismus.“ 

Tento recept na rychlý snídaňový koktejl ale není jenom pro děti. Jak Martina dodává, využijí ho i dospělí, třeba když chtějí sundat nějaké to kilo: „Docela fajn je tento koktejl i na hubnutí. Zjistila jsem, že když ho ráno namixuju a celé dopoledne popíjím, tak nevyhládnu a na hubnutí mi pomáhá,“ směje se Martina Sejkorová.

Související

  • Pomazánka z červené čočky

    Oslavu červené čočky už jsem tu několikrát opakovala – je to luštěnina, takže naše tělo ji potřebuje sem tam zařadit do jídelníčku.

  • Osvěžující ovocné nápoje

    Ovoce zraje, trhy jsou v plném proudu, sklizeň ze zahrádky může být každý den jiná, a tak se vám možná také jaksi hromadí v ledničce.