Pověšená taška na klice. I tak doručuje pošta balíčky z čínských e-shopů

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Poštovní balíky standardizované velikosti, vlevo balíky jiných rozměrů

Igelitová taška plná balíčků pověšená na klice. I tak se někdy na Vysočině doručují zásilky ze zahraničních internetových obchodů.

„Párkrát se mi stalo, když jsem si objednal víc věcí, že mi to pověsili v tašce na kliku,“ svěřuje se svými zkušenostmi Jan z Humpolce.

Na rozdíl od paní Martiny se ale svých objednaných zásilek dočkal. „My jsme měli objednané tři balíčky z Číny a od 4. prosince byly prokazatelně v Čechách. Manžel šel na poštu a oni mu řekli, že se má chodit průběžně ptát, jestli ty balíky nedorazily. A už ten samý den to měli vracet zpátky do Číny.“

Jasné pokyny

Mluvčí České pošty Ivo Vysoudil říká, že doručovatelé mají jasné pokyny, jak se zásilkami nakládat. „Pokud zásilky doručuje Česká pošta, vkládá zásilky do schránky adresáta. Zásilky, u kterých to neumožňuje velikost nebo tvar, ukládá je na příslušné ukládací poště a adresáta vyzve k vyzvednutí.“

Vysoudil dále dodává, že u zásilek z Číny může docházet ke zpoždění. Ročně jich pošta musí zpracovat v řádu desítek milionů kusů. „Adresní štítky a celkový tvar neumožňují zpracování zásilek na třídících strojích. Zásilky je nutné třídit ručně, což při jejich množství vyžaduje určitý čas.“

Desítky stížností

Za rok 2019 registrovala Česká pošta na Vysočině několik desítek tisíc stížností na doručování zásilek ze zahraničí. Nejčastějším případem bylo, že se její zaměstnanci nepokusili zásilku doručit nebo nezanechali lidem oznámení ve schránce.

Spustit audio
autoři: František Jirků , mik

Související