Po pelhřimovském obchvatu se bude čtyřicítkou jezdit až do jara. Původní asfalt byl kluzký

Nehoda kamionu, Pelhřimov
Nehoda kamionu, Pelhřimov
Po obchvatu Pelhřimova na silnici I/34 ve směru od Humpolce na Tábor se jezdí pouze čtyřicetikilometrovou rychlostí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž nechalo odfrézovat vrstvu asfaltu, byl příliš kluzký. Úprava povrchu je v plánu až na jaře letošního roku.

Z devadesátky na osmdesátku, po chvíli šedesátku a nakonec čtyřicítku. Řidiči musí při nájezdu na obchvat Pelhřimova, který tvoří široká, prostorná silnice, hodně zpomalit. Původní asfalt byl příliš kluzký, proto musel pryč.

Podle Marie Tesařové, šéfky ŘSD na Vysočině, se provoz vrátí k původní rychlosti nejdříve na jaře.

„Bude záležet na dodavateli, on musí provézt takovou opravu, aby byla definitivní. Je to všechno za jeho peníze, bude záležet na jeho rozhodnutí, aby podmínky byly takové, aby mohl za tu práci ručit,“ řekla Marie Tesařová.

Nejsou vidět pruhy

Podle zjištění reportéra Víta Palackého i přes dopravní značky někteří řidiči omezení nerespektují a vjedou na obchvat plnou rychlostí. Na jindy tříproudové silnici k tomu nejsou jízdní pruhy.

„Myslím, že měli dost času teď do zimy to dát do pořádku. Lidi, co to tady neznají, tak s tím mají problém. Jak s předjížděním, tak s dvěma pruhy, odbočováním,“ myslí si řidič Petr.

Silnice klouzala

Provozovatelem silnice je stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic. Organizace nemohla nechat původní povrch, protože klouzal a na obchvatu došlo k několika vážným dopravním nehodám. „Po položení koberce se za krátkou dobu povrch stal velmi kluzkým. Projednali jsme to s policií a provedli opatření,“ vysvětluje Marie Tesařová.