Parkování v centru Jihlavy? Patrně se ještě roky nezlepší
V centru Jihlavy, pokud pomineme placená stání, je problém zaparkovat. Stěžují si jak místní řidiči, tak ti, kteří do krajského města dojíždějí.
Komplikace mají částečně vyřešit odstavná parkoviště na okraji města, ze kterých ale oslovení řidiči nejsou nadšení. Další možností bude prostor pod novostavbou Horáckého zimního stadionu. Ten bude hotový ale nejdříve za tři roky.
Desítky minut
I desítky minut často krouží po ránu ulicemi Jihlavy lidé, kteří tam jezdí za prací. Nemohou najít parkovací místo. Plno je často i v ulicích mimo samotné centrum.
Zlepšení ale nejspíš bude trvat dlouho. Město uvažuje nad parkovacím domem nebo placeným parkováním pod budoucí novostavbou zimního stadionu. To ale bude nejdříve za tři a více let.
„Dopoledne je to tady přecpaný. Určitě, kdo sem chce zajet, tak je to strašné,“ stěžuje si řidič Václav Krejčí. Aby mohl v centru - kde bydlí – zaparkovat, pořídil si rezidentskou kartu. I díky ní se mu místo hledá snáz. „Celkem se dá zaparkovat ještě naštěstí. Do budoucna to určitě nebude stačit. To určitě ne.“
Na málo míst v jihlavském centru si ale stěžují i dojíždějící z okrajových částí města nebo z okolních obcí. Místa k zaparkování musí často hledat i desítky minut. Třeba pan Lubomír Dráždil: „Já sem jezdím jednou za čas. No, horko těžko se hledá místo.“
Záchytná parkoviště
I kvůli tomu město plánuje otevřít nová záchytná parkoviště na okrajích. Navazovat budou na městskou hromadnou dopravu, vysvětluje náměstek jihlavské primátorky Petr Laštovička (ODS): „Ten deficit bude pouze narůstat. Proto máme plán udržitelné městské mobility. Je to vybudování záchytných parkovišť. S tím zase souvisí budování té hromadné dopravy, aby se mimojihlavským vyplatilo nechat auto za městem a cestovat MHD.“
Ideální řešení?
Podle samotných řidičů ani to ale není ideální řešení. Myslí si to i pan Lubomír: „Dobrý by to bylo, ale stejně to nebude fungovat. Každý, kdo pojede autem, tak než aby jel tamhle od hřbitova trolejbusem, tak jede radši do města.“
Stírací losy
I proto Jihlava už před dvěma roky zavedla další možnost - takzvané parkovací stírací karty. Po jejich zakoupení mohou v rezidentských zónách parkovat po omezenou dobu i ti, kteří nemají zaplacené trvalé místo. Většinou v dopoledních hodinách, kdy je řada rezidentů se svými auty v práci, jak potvrzuje vedoucí jihlavského odboru dopravy Ján Tinka: „V průběhu dne je to parkoviště poloprázdné, protože lidi odjíždí do práce. Začali jsme vydávat parkovací lístky, které umožní nerezidentům parkovat na těchto parkovacích místech, které jsou vyhrazeny pouze pro rezidenty.“
Stírací karta ale podle druhu zóny může přijít řidiče až na stokorunu na den. I tak je ale o ně podle Tinky zájem. Za dva roky se jich prodaly stovky kusů.
Související
-
Mají mít děti při vyučování přístup k mobilu? Mnohé školy hledají odpověď
Děti i z prvního stupně základní školy mají vlastní mobilní telefon. Kde je ovšem hranice jeho používání? Mohou ho používat ve škole?
-
Jihlava chce opravit dva prázdné domy v centru pro úředníky
Jihlava chce domy někdejší vojenské správy v městské památkové rezervaci využít na kanceláře pro své úředníky, pokud ale dostane dotaci na jejich opravy.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Opilá policistka, která zaklekla před nočním klubem mladou dívku, vyvázla bez trestu. Čeká se na inspekci
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar