Ochranný štít byl po chvíli zafuněný. Kadeřník vzpomíná na chvíle po rozvolnění opatření

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Barber shop

Jihlavská kadeřnictví zažívala po jejich znovuotevření velký nápor zákazníků. Často museli v salónech čekat i několik hodin. 

Jak dlouho si na stříhání zájemci teď počkají a vyžadují po kadeřnících někteří zákazníci stále ještě dodržování hygienických opatření?

„Když jsme otevřeli, tak ty první dva, tři týdny, byly hodně plné. Lidi chodili. Bylo to celé zpomalené. Fronty byly strašně velký,“ popisuje kadeřník Jakub Fortelný před jihlavským salónem s jak velkým náporem zákazníků se museli po otevření vyrovnat. 

Právě tady na terase museli lidé, kteří se chtěli ostříhat, čekat i několik hodin. Kvůli omezení totiž mohli do salonu vstupovat pouze jednotlivě. Dodržování přísných hygienických opatření navíc kadeřníkům už tak nabité dny ještě zkomplikovalo.

Zafuněný štít

„Štíty, roušky, jednorázový pláštěnky jsme museli používat, čistit po každým zákazníkovi nůžky a strojky, což zdržovalo ten průběh toho stříhání. Přes štít nebylo absolutně vidět, takže jsem ho musel zvedat vždycky po pár vteřinách a když jsem měl na sobě roušku, tak se to ještě zafunělo.“

Kvůli koronavirovým opatřením navíc Jakub Fortelný přišel ze dne na den na více než dva měsíce o práci. „Musel jsem stříhat lidi doma, co jsem se si objednal, nebo když mi zavolali, který na mě měli číslo nebo známé jsem stříhal.“

To ale nepokrylo veškeré jeho výdaje. Proto si musel chodit ještě přivydělávat. „Musel jsem si najít něco na stavbě, šel jsem pomáhat a občas nějakou brigádu, sekání trávy.“

I když kadeřníci nemusí už od začátku července nosit roušky, Jakub Fortelný si ji i tak občas nasadí. A to kvůli starším lidem, kteří mají pořád strach z nákazy.

Spustit audio
autoři: Lucie Čachotská , mik

Související