Náměšťské letiště má nový navigační systém pro přistání. Pilot může dosednout i za nulové viditelnosti
Umožnit přistání v noci nebo za nulové viditelnosti. To je hlavní úkol moderního navigačního systému na vojenském letišti v Náměšti nad Oslavou.
První systém umožňující přistávání v noci a za špatné viditelnosti instalovali na vojenském letišti v Náměšti nad Oslavou v roce 1987. Vysílal na úplně jiných frekvencích než je dnešní standard a ladit ho museli technici s analogovými osciloskopy.
V roce 2000 ho vystřídala na svou dobu velmi pokročilá norská technologie. Ani ta už ale nevyhovuje dnešním nárokům a včera si proto vojáci převzali rok budované jihokorejské zařízení.
Jak funguje? Poslechněte si to v přiloženém rozhlasové reportáži.
Související
-
AUDIO: Jako ve válečné zóně. Na základně v Náměšti cvičí armády několika zemí
Výsadky z vrtulníku, úderné jednotky, bezpilotní drony, a nakonec nadzvukový letoun nemilosrdně likvidující protivníka. Tak to vypadá na letišti v Náměšti nad Oslavou.
-
FOTO: První start z českého letiště. V Náměšti na základně je americký bezpilotní letoun Reaper
Ve vzduchu vydrží až třicet hodin a munici dokáže na nepřítele shodit s chirurgickou přesností, zatímco jeho pilot sedí v bezpečí v zázemí.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vládě Roberta Fica jde o ovládnutí veřejnoprávních médií. Změny v zákoně jsou kosmetické, říká Černý
-
‚Nastaly závažné chyby.‘ Soud zrušil rozsudek nad exproducentem Weinsteinem, ve vězení ale zůstává
-
Lékaři, úředníci i soudci. Ve Slovinsku stávkují za vyšší platy, jejich protesty by mohly pomoci opozici
-
Dnes je Evropa smrtelná. Musí posílit obranu i vlastní zbrojní produkci, řekl prezident Macron