Na více místech Vysočiny jsou odstavená nepojízdná auta. Odtáhnout je pokaždé nelze

Helenín, auto
Helenín, auto

Na Vysočině se meziročně zvýšil počet dopravních nehod. Svůj podíl na tom má sníh a led v prvním měsíci roku. A nabouraná auta na mnoha místech zůstala stát.

Příklad z Helenína

„Konec ledna, půlka ledna, tak nějak tady už stojí. Najednou z ničeho nic se tady objevilo a nikdo o to nemá zájem,“ obyvatelé Helenína řeší, kde se na silnici poblíž této části Jihlavy vzalo nepojízdné auto.

Situaci by teď měla řešit Krajská správa a údržba silnic.

„Pokud bychom postupovali analogicky, tak bychom měli zjistit vlastníka auta. Byť to asi vrak není, je to jen auto po nějaké nehodě, které má píchlé pravé přední kolo.“ Pokud by bylo auto v horším technickém stavu, měli by to s ním podle náměstka Krajské správy a údržby silnic Tomáše Mátla pracovníci podstatně jednodušší.

Nařízení k odtažení

„Pokud je to vrak a je to překážka silničního provozu, tak samozřejmě silniční správní úřad nebo policie mohou nařídit odtažení toho vraku, aby tam nepřekáželo.“ Podobná pravidla platí ale i pro odstavená vozidla přímo uvnitř města. Vrak totiž musí být auto s poškozenou podstatnou částí - jako je například motor.

Co je skutečně vrak?

„Když má podhuštěné pneumatiky nebo má rozbité zrcátko, to není vrak. Lidi nám stejně volají, abychom to odtáhli jako vrak. Bohužel to nelze. Nelze to řešit ani jako přestupek podle zákonu provozu na pozemních komunikacích, protože ten přesně nestanovuje, co je to provozování vozidla. V nejlepším případě musí se čekat na blokové čištění -  v rámci toho se to vozidlo odtáhne,“ říká vedoucí odboru dopravy v Jihlavě Ján Tinka.

Policie

Policie České republiky se přitom o tyto případy zajímá především, když někoho přímo ohrožují, jak potvrzuje policejní mluvčí Dana Čírtková. „Řešili bychom to pouze v případě, že vozidlo, které by bylo odstavené, výrazně ohrožovalo bezpečnost provozu v daném místě.“

Ostatní odstavená auta proto policisté pouze hlásí příslušným úřadům.

Spustit audio

Související