Mezi Vlkovem a Křižanovem na pomezí Vysočiny a Jihomoravského kraje začala velká modernizace trati
Na železniční trati mezi Vlkovem a Křižanovem na pomezí Vysočiny a Jihomoravského kraje oficiálně začala roční modernizace. Úsekem proto teď neprojedou žádné vlaky. A to i přesto, že pravomocně o takzvaném nickolejném provozu ještě úřady nerozhodly.
Modernizace je v tomto úseku rozdělená na dvě stavby. Jednou je trať a druhou pak samotná stanice Vlkov, kterou dělníci vybudují úplně novou na jiném místě. Proti plné výluce přímo na trati se ohradila společnost CityRail a požadovala zachovat provoz na jedné koleji. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v tomto případu ale zatím nerozhodl.
Proti druhé výluce přímo ve stanici žádná námitka ale nepřišla. Ta je proto oficiálně schválená a může se stavět. Pro vlaky to ale znamená, že tudy stejně neprojedou a proto jezdí jinudy. To umožňuje Správě železnic pracovat na celém úseku.
Pro společnost City Rail to znamená delší trasy pro přepravu a tím pádem vyšší náklady. O kolik, na to nedokázal jednatel Jan Hruška odpovědět, na to prý potřebuje tak dva až tři měsíce. Uvedl ale, že zvažuje případné další právní kroky. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody vlaky společnosti City Rail představovaly zhruba jedno procento provozu v tomto úseku trati. A se všemi ostatními dopravci se podle něj železničáři domluvili.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Je ironické, že nás je osm miliard a osud lidstva drží v rukou tři muži, řekl v Praze exprezident Finska
-
ŽIVĚ: Čeští hokejisté hrají na mistrovství světa proti Dánsku 0:0. Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
Rusko nepřistoupilo na příměří. Zelenskyj přesto pojede do Istanbulu, aby ukázal ochotu, věří Stulík
-
‚Největší investice v historii firmy.‘ Farma z Dolní Lutyně má kravín za 130 milionů, bojí se gigafactory