Kromě prudkých kopců byl extrémní cyklista Radek Musil připravený i na medvědy

Začátkem července se Radek Musil z Dušejova, jezdící ve stáji Club XANADU cycling team, zúčastnil extrémního závodu 1000 Miles Adventure.

Jedná se o víc než 1600 kilometrů dlouhou cyklistickou pouť, která vedla ze západu Česka až na východ Slovenska.

Závod ujel za 8 dní 5 hodin a 5 minut. Stal se tak už po druhé vítězem. Poprvé se mu to podařilo v roce 2016.

Zatímco někteří závodníci usilovně trénují, Radek Musil spojuje nutné s užitečným. Každé ráno od roku 2009 si místo klíčku od auta bere cyklistický dres, nasedne na kolo a jede do práce. Na trase Dušejov - Jihlava ho tedy potkáte pravidelně. Radek to bere jako jeden ze způsobů tréninku. Díky tomu může pak více času trávit se svojí rodinou.

Každý účastník závodu jede podle GPS navigace a díky tomu není šance se ztratit

Během závodu 1000 Miles Adventure musel absolvovat několik náročných pasáží, často bojoval i s terénem a velice nepříjemným stoupáním. Radek Musil vzpomíná na Slovenský kopec, kterému se říká Maguru. „To je naprostá šílenost, kde člověk má problém jít pěšky natož sebou táhnout kolo.“ Hlavní prý je nedívat se nahoru, nebo dolu. „Je to šílené, když vidíte, co váš ještě čeká a co jste teprve vylezli,“ dodává při vzpomínce na závod Radek Musil.

Pozor na medvědy

Během závodu dostali bikeři na Slovensku přísný zákaz výjezdu v nočních hodinách. Týkalo se to především přírodních parků, rezervací a všech lesních úseků. Důvodem byl zvýšený výskyt medvědů. Radka to ale nezaskočilo, protože letos závod absolvoval už po čtvrté v pořadí. A nepodcenil přípravu. „Když jsem vyrážel poprvé, tak jsem si na internetu četl návod, jak se chovat při setkání s medvědem, ale obávám se, že když by pak na mě vybafl ze křoví, tak bych totálně ztuhnul a ten medvěd by mě sežral,“ přiznává s úsměvem Radek Musil. I proto museli mít závodníci sebou pepřové spreje.

Radek a další bikeři museli absolvovat závod bez doprovodného vozidla, protože jakákoliv domluvená pomoc je zakázána. Závodník nesmí používat internet. Jediná povolená pomoc jsou náhodní kolemjdoucí, kteří Radkovi neváhali pomoci. Například když potřeboval koupit minerálku na Salaši, nebo na Slovensku při problémech s brzdovým systémem.

První den jel Radek Musil non-stop a najel 400 kilometrů a po zbytek dalších dnů se držel v rozmezí 180 až 200 km. Spal maximálně čtyři hodiny denně. Během závodu 1000 Mill Adventure se spí, kde se dá. Například na seníku, pod stromem u cesty, pod přístřešky nebo v penzionu. „Kam dojedu, tam si lehnu a spím,“ vysvětluje Radek. „Říkal jsem si: Jeď, ať máš zítra méně kilometrů. Když hlava nechtěla, tak jsem se vždycky přinutil k tomu, abych prostě ještě najel nějaký ten kilometřík navíc, aby fakt na ten druhý den toho bylo zase míň,“ vysvětluje Radek svoji taktiku, která letos zafungovala opět na výbornou.