Dříve ceněný materiál dnes nikdo nechce. Cestáři musí žulové kostky zlevnit

Cestáři z Vysočiny se snaží zbavit stovek tun dlažebních kostek. Zůstávají jim po stavbách, kde měnili povrch na asfaltový.

O kostky z druhé ruky přitom bývá větší zájem než o nové, jsou už totiž uhlazené provozem. Jenže ty od krajských silničářů byly moc drahé a tak se začaly kupit, například na jejich pozemku v Třešti.

„Tahle je z Pístovské, to je silnice z Jihlavy ke kasárnám v Pístově, kde se loni uskutečnila rekonstrukce,“ říká náměstek Krajské správy a údržby silnice Julius Janeba, toho času v Třešti.

Stovky tun kostek

Celkem 2.000 tun kostek mají krajští silničáři na hromadách. Jenomže za 2.400 korun za tunu je nikdo nechtěl. Kraj teď cestářům povolil cenu snížit o šest stovek.

Města, která mají historická centra, je dostanou ještě levněji. „Abychom měli jistotu, že nedochází k nějakému předprodávání, chceme mít jistotu, že kostky skončí skutečně v těch centrech.“

Třešť má zájem

Při aktuálních teplotách pod nulou jde s kostkami na zmrzlých haldách jen těžko manipulovat. Na jaře si ale nějaké koupí město Třešť. „Chceme tady v centru města dělat parkovací místa. Použití kamenné dlažby je v souladu s tím, co nám říkají památkáři,“ dodal starosta Vladimír Hynk (KDU-ČSL).

Související