Dovolená doma, dovolená na Vysočině. Lidi oslovuje nová kampaň propagující náš kraj

2. květen 2020 06:10

Mimořádná opatření uškodila na Vysočině cestovnímu ruchu. Napovídá tomu i studie, kterou si nechala vypracovat organizace Vysočina Tourism.

Napravit celou situaci a pomoci hotelům, penzionům a restauracím mají letní měsíce, kdy Češi začnou znovu objíždět svá oblíbená místa.

Devět skal

Uplynulý víkend byl prvním, kdy mohli lidé i ve větších skupinkách vyrazit za zábavou, cestovat. „Jsme z Jihlavska, udělali jsme si výlet,“ řekl reportérce pan Michal, který vyrazil k vrchu Devět skal ve Žďárských vrších. Parkoviště tam bylo zaplněné.

Na otázku, kam v létě, odpověděl, že by raději za hranice. „Bulharsko, Řecko, čekáme ale, co bude. Všichni chceme k moři.“

Nejistá doba

Další oslovený, pan Miloš, se ale za hranice, podobně jako část dalších, za hranice nechystá. „Je nejistá doba, lepší bude počkat.“

I přesto, že mnozí lidé využívají teplé počasí a uvolnění karanténních opatření k návštěvám turistických cílů, organizace Vysočina Tourism odhaduje propad cestovního ruchu o 85 procent. „Propad je hlavně v tržbách. Cestování se ze dne na den zastavilo. Propady jsou tam, kde se nabízejí služby – hotely, penziony, restaurace,“ vypočítal ředitel Tomáš Čihák.

Domácí cestovní ruch

Vysočina má podle Čiháka štěstí, že je většinově orientovaná na domácí cestovní ruch. „Češi u nás tvoří hlavní část návštěvníků, je to zhruba 88 procent.“

Vysočina Tourism chce k letním pobytům inspirovat právě Čechy. Přichází proto s kampaní se sloganem Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině. Srovnává místa v zahraničí s podobnými místy na Vysočině.

autoři: Tereza Pešoutová , mik
Spustit audio

Související