Další lidé v Jihlavě si musejí zvykat na nový systém parkování, modré zóny se rozšiřují směrem ke hřbitovu
Počet aut v Česku stoupá. Například v Jihlavě podle dat tamního magistrátu přibude každý rok okolo 700 registrovaných vozidel. I proto vedení města neustále rozšiřuje oblasti, kde se nedá zaparkovat zadarmo.
Modré, placené zóny začaly na začátku května platit v jihozápadní části širšího centra města. A rozšiřovat se budou i v dalších měsících. „Vždycky se tady dalo zaparkovat, ale teď se za to musí platit,“ konstatuje Miloš, který žije v Zahradní ulici.
Zatímco v místech, kde přibyly modré pruhy, je poloprázdno, o kousek dál, kde nejsou, stojí auta výrazně hustěji. Do města denně přijíždí podle dat Statistického úřadu přes 22 tisíc lidí. „Snažili jsme se místa, která zde byla nelegální, v maximální míře zlegalizovat, což se dalo udělat jedním jediným způsobem a to je zdjenosměrnění některých ulic,“ vysvětlil radní David Beke z ODS.
Špatně parkující řidiče nebudou strážníci městské policie v prvních dnech platnosti modrých zón pokutovat. Na porušení předpisů je budou upozorňovat letáky.
Podrobnou mapu možností parkování v Jihlavě najdete ZDE.
Související
-
Nový parkovací systém odrazuje některé lidi od návštěvy Jihlavy. Centru se vyhýbají hlavně ti starší
Někteří návštěvníci Jihlavy mají potíže s novým systémem parkování. Stěžují si hlavně na složitý způsob placení a přiznávají i obavy z aplikace v mobilním telefonu.
-
Parkování v Jihlavě začíná kontrolovat auto s kamerami
Jihlava začala využívat speciální auto ke kontrole parkování. Na střeše vozí devět kamer, které umí přečíst registrační značky a také zaznamenat polohu odstavených vozidel.
-
U městského vlakového nádraží v Jihlavě od včerejška řidiči platí za parkování
Jihlava spustila další dvě zóny placeného parkování.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Politolog Mesežnikov: Slovensko pod vedením Ficovy koalice degraduje. Opozice čelí strašlivé agresivitě
-
Pět poslanců ANO chce být zároveň hejtmany. Na více židlích ale sedí i Skopeček nebo dvě europoslankyně
-
Sto let stará bota na Everestu možná změní historii. Může odhalit, kdo ho skutečně zdolal jako první
-
O mrkvi, leteckém radaru, dietě a tzimmesu